πŸ’£
OriΓ«ntatiekit Stay Awake
  • πŸ‘‹Welkom!
  • πŸ’£Over Stay Awake
    • 🏑Kantoor
      • 🏎️Route en parkeren
      • πŸšͺHoe kom ik binnen
      • πŸ₯ͺLunchen
      • πŸ’»Werkplek voor gasten
    • 🀝Relaties
      • 🀩Onze ideale opdrachtgever
      • πŸŽ‰Zo start een samenwerking
      • πŸ’•Een langdurige relatie
      • 🦸Ons team
      • πŸ‘―Partnerschappen
      • ⚠️Samenwerking opzeggen
      • βœ…Projectmanagement
    • πŸ‹οΈWerkwijze en oplevering
      • 🎨Branding
        • 🎈Logo
        • πŸ³οΈβ€πŸŒˆKleuren
        • πŸ“Bestandsformaten
        • πŸ” Lettertypes / Fonts
        • πŸ’₯Stijlelementen
        • πŸ—ƒοΈWerkbestanden
        • πŸ”—Download & opslag
      • πŸ–₯️Websites
        • ❓Vragen en support
        • πŸš€Livegang websites
        • πŸ“ Hosting
        • πŸ“‘Domeinnaam
        • πŸ“§Mailbox
        • πŸ’ŒE-mailhandtekening
        • βœ’οΈInhoud
        • πŸ–±οΈWordPress
        • πŸ“œService Level Agreement (SLA)
        • πŸ—οΈTesten en bugs
    • πŸ“ƒAdministratie
      • ℹ️Algemene voorwaarden
      • ©️Intellectueel eigendom
      • πŸ’ΆFacturatie
      • πŸ’ΈPrijsverhogingen
Powered by GitBook
On this page
  1. Over Stay Awake
  2. Werkwijze en oplevering
  3. Websites

Livegang websites

Het 'moment supreme'.

Wat bedoelen we met live gaan? Een livegang betekent het online zetten van een website, of een gedeelte daarvan. Dit laatste kan zijn in de vorm van een nieuwe aanvulling, of een update van een bestaand onderdeel.

Na livegang kunnen niet alleen opdrachtgever en Stay Awake het digitale product bekijken, maar de rest van de wereld ook.

Soms wordt een livegang uitgesteld Soms moet een livegang last-minute worden uitgesteld. Heel soms ligt dit aan onvoorziene zaken zoals een technisch probleem. Veel vaker zijn het oorzaken die voorkomen hadden kunnen worden. Denk aan:

  1. Missende redirects

  2. Missende content, teksten of inhoud

  3. Problemen met DNS-beheer

  4. Opdrachtgever is nog niet klaar met testwerk, en dus om goedkeuring te geven

De project lead waar je mee samenwerkt, helpt je om uitstel te voorkomen.

Best practices Een paar best practices die we bij elke livegang inzetten:

Code-freeze Een aantal dagen vΓ³Γ³r de livegang voeren we een code-freeze in. Dit betekent dat we geen nieuwe code meer toevoegen. Dit voorkomt dat je op het laatste moment conflicten in de code krijgt.

Niet op vrijdag live gaan Direct na livegang is de kans op onvoorziene probleempjes het grootst. We zitten er dan het liefst bovenop, om eventuele problemen zo snel mogelijk te verhelpen . Het is niet handig als de teams bij de opdrachtgever en vanuit ons dan hun weekend in gaan.

PreviousVragen en supportNextHosting

Last updated 1 year ago

πŸ’£
πŸ‹οΈ
πŸ–₯️
πŸš€